03/06/2024

Liefhebbers van oldtimers en razendsnelle bolides konden zondag hun ogen uitkijken bij de Castle Rally Deurne d’Italia. Op zo’n dag mag een Ferrari of Lamborghini natuurlijk niet ontbreken, maar er waren op en rondom het Palazzo del Castello oftewel het kasteelplein in Deurne nog veel meer bijzondere auto’s te zien.

In de ochtend verzamelden zich 80 equipes op het kasteelplein voor hun rit door Zuid Oost Brabant en Limburg. De rit was uitgezet met hulp van de Deurnese Oldtimer Club. De start vond plaats direct voor het terras van 't Dinghuis, waar een rode loper lag uitgerold om de verschillende auto's aan het publiek te presenteren. Dit bood een perfect fotomoment voor vele autoliefhebbers. Het weer werkte mee: het bleef droog en er was zelfs af en toe een vleugje Italiaans zonnetje te zien.

Na een smakelijke lunch in Horst vervolgden de equipes hun route. Via Neerkant en Asten bereikten de deelnemers vanaf 15:00 uur de finish. Het kasteelplein was intussen omgetoverd tot een sfeervol Italiaans café, waar de deelnemers konden genieten van heerlijke drankjes en hapjes.

Voorafgaand aan het Italiaanse diner werden vertegenwoordigers van De Speuldries en de Stichting Nacht van Het Witte Doek verrast met cheques van respectievelijk € 4.000= en € 2.500,=.

Het was in veel opzichten een geslaagde dag, vol plezier en solidariteit. Niet alleen voor de deelnemers maar zeker ook de kijkers beleefden een sfeervolle dag die in 2026 zijn derde editie zal kennen.