07/09/2017

Bibliotheek Helmond-Peel heeft het Taalcafé in Deurne geopend. Een geweldig initiatief dat mede wordt ondersteund door Lionsclub Deurne tijdens het Centannial Dinner.van deze zomer.
Tijdens deze wekelijkse bijeenkomst van het taalcafé in de bibliotheek in Deurne worden zogeheten laaggeletterden geholpen door vrijwilligers met lezen, schrijven en rekenen.

De startdatum voor dit project is niet toevallig: deze week is het de Week van de Alfabetisering, een initiatief van stichting Lezen & Schrijven. In deze week worden er in het hele land evenementen en 'goede daden' georganiseerd met als hoofddoel het helpen van de medemens die moeite heeft met het lezen en/of schrijven in de Nederlandse taal. En dat zijn er verrassend veel: volgens cijfers van stichting Lezen & Schrijven zijn er in Nederland 1,3 miljoen mensen tussen de zestien en 65 jaar die in de categorie 'laaggeletterd' vallen. Meer lees je hier.