Voor het goede doel organiseert de Lionsclub Deurne tweejaarlijks een grote boeken- en platenmarkt op de Markt of op het Martinetplein in Deurne. Duizenden boeken, platen, cd’s, dvd’s, video’s en cd-roms worden daarvoor uit de weide omtrek aangeboden en opgehaald. Het boekenaanbod bestaat de laatste jaren o.a. uit romans van Nederlandse en buitenlandse auteurs, kinder- en jeugdboeken, strips, studie- en schoolboeken, woordenboeken, encyclopedieën, reisgidsen, strips, hobbyboeken, detectives, streekromans, Franse, Duitse en Engelse romans. Al met al ca. 10.000 boeken, waaronder ook bijzondere exemplaren uit de 19e eeuw. Voorafgaand aan dit evenemnet zijn de clubleden menige zaterdag bezig met het sorteren van de boeken en geluidsdragers op genre.