01/09/2018

Suus van Lierop en Bas van de Kerkhof zijn de winnaars van de talentenjacht Deurne's got Talent, die zondagmiddag 26 augustus plaatsvond in een volle zaal in het CCD in Deurne. Kayden van de Meerendonk won de themaprijs.

De middagvullende show, met een grote variatie aan acts waaronder zang, dans, muziek en acrobatiek, werd gepresenteerd door Jochem van Gelder en Tim van der Weerden. Er traden tien finalisten op, die zich tijdens de halve finales in juni voor de talentenjacht kwalificeerden in twee categorieën: Basisschool en Voortgezet onderwijs. Zij maakten het de jury behoorlijk moeilijk met kwalitatief goede acts. Zo waren er acrobaten op tweewielers, speelden twee muzikale broers piano en gitaar, verzorgden dansers van Ballet- en dansstudio Loes een mooie dansact over zeemeerminnen en zorgden jongleurs en acrobaten van Hebbes voor spektakel met onder meer een jongleuract met messen en acrobatiek op stelten. De 18-jarige Kayden van de Meerendonk speelde gitaar en zong een lied met een eigen couplet over het thema Smullen van de Nacht. Hij won daarmee de Themaprijs, een beker en de eer van de dag. In de categorie Basisschool won de achtjarige Suus van Lierop, zij zong een lied uit de Disneyfilm Vaiana en begeleidde zichzelf daarbij op piano.

In de categorie Voortgezet Onderwijs wist de 17- jarige Bas van de Kerkhof de jury echt in te pakken met een jongleuract met lichtgevende kegels en andere attributen. Beide winnaars kregen een beker en een cheque ter waarde van 100 euro voor een workshop naar keuze, waarmee ze hun talent verder kunnen ontwikkelen. De winnaars van vorig jaar Marieke Kanters en Nick Willemse lieten met hun gastoptreden zien dat zij hun cheque goed benut hadden en met hun talent al weer een stapje hoger op de ladder geklommen waren. Marieke had de cheque ingezet voor een pianoworkshop. Nick Willemse gaf een spektakelshow ten beste met een jojo-act op muziek. De talentenjacht Deurne's got Talent werd mogelijk gemaakt door Lionsclub Deurne in samenwerking met Leef, Animato, DMG, KHD en Nacht van het Witte Doek. De opbrengsten komen ten goede aan de stichting Energy4all.